Løbsregler

Velkommen til Mohrondolusien!

I Mohrondolusien gælder det kort og godt om at skaffe så mange Mohrondolater (møntfoden i Mohrondolusien) som muligt.


Dette års Mohrondo løb er bygget op som et stort spil, hvor patruljerne ved at løse en masse opgaver på posterne kan tjene point (Mohrondolater). For at tjene Mohrondolater skal man om eftermiddagen først gennemføre et forsyningsløb (Spillerunde 1) og efter aftensmad gennemføre et forbrugsløb (Spillerunde 2).


På forsyningsløbet opnår man forsyninger ved gennemførelse af hver post.


På forbrugsløbet bruger man forsyningerne til at gennemføre posterne og derved tjene Mohrondolater.


Den patrulje, som har fået flest Mohrondolater, har vundet det samlede løb. Forsyninger, som ikke er brugt, når løbet er slut, kan ikke byttes til Mohrondolater.


Mohrondolusiens love

  1. Spilleområdet er Vemmelev by, patruljen må ikke bevæge sig udenfor byen når vi er i spillemode.
  2. Patruljen skal altid blive sammen og poster skal klares sammen.
  3. Løbet har et info-center hvor løbsledelsen (spillemestre) er.
  4. På Info-center kan man købe forsyninger, hvis man har behov (spilledel 2). Vær opmærksom på, at der er kun et begrænset lager.
  5. Under forsyningsløbet tjenes forsyninger som gevinst ved gennemførelse af poster. Forsyningsløbet er begrænset til 3 timer.
  6. Under forbrugsløbet bruger man forsyningerne til at gennemføre posterne og derved tjene Mohrondolater. Forbrugsløbet er begrænset til næsten 4 timer.
  7. Hver patrulje må kun gennemføre posterne 1 gang på forsyningsløbet og 1 gang på forbrugsløbet.
  8. Posternes indhold, varigheder og sværhedsgrader er forskellige. Se bagside af det udleverede kort for detaljer.
  9. Posternes placering er faste, se kort for placering.
  10. Posterne kan være både bemandede og ubemandede.
  11. Posternes rækkefølge er vilkårlig, det er patruljens opgave at planlægge hvilke poster der skal tages i hvilken rækkefølge.
  12. Der kan max. være 2 patruljer i gang på en post. Andre patruljer vil blive bedt om at vente eller gå til en anden post. De postansvarlige gildebrødres direktiver skal følges.
  13. Patruljer består af 4-7 deltagere mellem 11 og det på løbsdagen fyldte 16. år.
  14. Alle skal have tøj på efter årstiden, det vil sige varmt tøj, gode støvler, vandtæt overtøj og synlig refleks.
  15. Alle skal have overnatningsgrej til indendørs overnatning, altså liggeunderlag, sovepose. Overnatningsgrej pakkes i en særskilt rygsæk/pose som bliver på overnatningsstedet under løbet.
  16. Andet personligt grej, der skal medbringes: Uniform, tørklæde (fdf'ere undtaget), kompas, spisegrej og drikkedunk.
  17. Patruljen skal medbringe patruljestander.
  18. Hver patrulje skal have fælles patruljegrej med: Øske, sav, førstehjælpstaske, et sæt arbejdshandsker, tændstikker, papir, blyant, lygter og vandfast tusch.
  19. Hvis der er et medlem af patruljen, der ikke kan fortsætte i løbet, henvender hele patruljen sig ved info-centeret, hvor en spillemester kontaktes. Resten af patruljen kan først fortsætte, når spillemesteren giver dem lov.
  20. Der gives turn-out point gennem hele løbet, altså i begge spil. Vinderen af turn-out bliver den patrulje med flest turn-out point.
  21. Ved afslutning af af forbrugsløbet afleveres patruljens Mohrondolater og turn-out point til info-centeret for tælling.
  22. Ved bemandede poster bliver forsyninger (første spillerunde) og Mohrondolater (anden spillerunde) udleveret på posten. Ved ubemandede poster bliver forsyninger (første spillerunde) og Mohrondolater (anden spillerunde) udleveret i info-centreret.
  23. Ubemandede poster kan besøges i vilkårlig rækkefølge og udleveringen af forsyninger (første spillerunde) og Mohrondolasere (anden spillerunde) kan ske løbende eller samtidigt. Eksempelvis hvis en patrulje har klaret 3 ubemandede poster og vender tilbage til info-centeret, kan patruljen indløse gevinsten for de 3 gennemførte poster på én gang.
  24. Seneste udlevering af forsyninger (første spillerunde) og Mohrondolasere (anden spillerunde) er 15 minutter FØR spillerunden slutter.